Bób na talerzu

Bób, to bardzo wartościowe warzywo, lecz trochę zapomniane we współczesnej kuchni. A szkoda, bo jest bardzo smaczne i cenne pod względem odżywczym. Bób rośnie w kształcie strączków. Jego długość sięga do 12 cm. W każdym ze strączków znajduje się do pięciu nasion, które są rozdzielone gąbczastymi przegrodami. Posiadają one kolor jasnożółty, albo jasnozielony. Ich kształt jest podłużny, swym wyglądem bób przypomina nerkę.

Bób posiada wiele cennych dla człowieka wartości zdrowotnych. Można rzec, że jest skarbnicą wartości odżywczy.

  • Posiada aminokwasy, które są lekiem w chorobie Parkinsona.
  • A także dużą zawartość białka.
  • Jest bogaty w kwas foliowy, co jest szczególnie ważne dla kobiet w ciąży, gdyż zapobiega powstawaniu wad rozwojowych płodu.
  • Obniża poziom cholesterolu.
  • Dobrze wpływa na układ krążenia.
  • Reguluje ciśnienie krwi.
  • Wiąże kwasy żółciowe w jelicie grubym.
  • Odchudza.
  • Wspomaga proces leczenie niedokrwistości.

Bób można jeść na surowo, lecz zazwyczaj poddawany jest po gotowaniu. Mogą go spożywać także osoby będące na diecie odchudzającej. Wprawdzie w 100 gramach ugotowanego bobu jest aż 110 kcal. ale posiada on niską zawartość tłuszczu i dużo rozpuszczalnego błonnika. Wobec czego może być doskonałym produktem stosowanym w diecie odchudzającej. Tym bardziej, że jest jednym z tych produktów, które na długo w żołądku pozostawiają uczcie sytości.